úterý 4. srpna 2015

JAPAN TRIP: JAK SE NAKUPUJE V JAPONSKU JÍDLO

Bylo mi už dopředu jasné, že v Japonsku budou ceny jiné. Čekala jsem vyšší, než v Čr, protože je Česko známo tím, jak máme levné jídlo... Ale byla jsem i tak překvapena. 

Jídlo typicky japonské (rýže, tofu, nudle, apd) je levné. Dá se najíst tak, aby člověk neutratil v obchodě majlant. Ale když člověk chce něco jiného (nejapo/neasijského) pořádně si připlatí. 

Ovoce je drahé. Nebo spíš většina z nich. A v obchodě (velký supermarket) mají výběr cca 8 druhů (jablka, banány, pomeranče, hrozny, avokádo apd.), Ještě sem tu neviděla kiwi, jahody, borůvky, kokos, ananas(jen jednou a byly v celém obřím obchodě 2), mango, kaki, apd...). Ceny se různí od typu ovoce. Některé je drahé, některé v pohodě a na některé, jako třeba na hrozny, jsme s Carlou hleděly pomalu se svátostí. Neskutečná cena. Pro informaci 5 Jenů = cca 1Kč.

Jinak pro budoucí cestovatele - při placení se peníze dávají na talířek, prodavač vám potom vrátí peníze. Nedávat přímo do ruky prodavači. Neslušné. Poděkovat vždy Arigatou gozaimasu :) 

 Ne, tohle není sranda. Jiné hrozny nebyly.
NEW: Dnes nebyly jiné hrozny než za 2000 jenů (400kč) :D



2 jablka prosím.







Přichází na řadu zelenina. Ta se většinou dá. Mnohdy (avokáda apd) je levnější než v Čr. Ale bývá to hodně místní zelenina, žádné výmysly. Nic exotického. 





Ale brambory pro 12 lidí na večeři jsou docela luxus.

 


Další položkou v nákupech můžou být restaurace. Přeci jen jsem na dovolené a chci ochutnat místní speciality. Proto jsem si v Matsumotu s kamarádem dali napůl Soba nudle. Chuťově dobré, osvěžující ve vedrech. Ale že by to byla gurmánská věc na úrovni sushi... to ne.

Cena od 800 Jenů navrch. 

Když ale přijde hlad, nikde v okolí není restaurace, a člověk by už skutečně jedl hřebíky - ideální řešení je opět zajít do supermarketu a koupit nějaké hotové jídlo. 





Zmrzliny jsou v Japonsku dobré a i levné - od 100 jenů navrch.

Wasabi ojaki 150 jenů, výbroné. Chutná podobně jako český knedlík s náplní - おやき cca 


 Korone - pudinkový a čokoládový cca 100 jenů. 


 Tohle bylo šíleně dobrý.Netuším jméno.

Klasický Anpan (anko pan -> anko pečivo)
 

Moje neslavné sojové mlíčko... s citronovou příchutí. 
 



3 komentáře:

  1. Ty hrozny, to je hrozné O.o Věděla jsem, že je v Japonsku ovoce hodně drahé, ale i tak jsem si tedy představovala nižší ceny.

    OdpovědětVymazat
  2. Ja si v JP radeji kupuju gumidky s vit. C, vyjdou levneji nez kilo jablek :))

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :)