čtvrtek 6. srpna 2015

JAPAN TRIP: HMYZ & ZVÍŘATA

O zvířectvu a hmyzectvu Japonka jsem věděla, že tam, kde je teplo jsou hadi a nějaké včely či co. Dnes vím, že jsem se trochu sekla...



HADI
Pro mne kapitola sama o sobě. Pro ty, kteří mne znají jsou hadi strachem N.1. Noční můry, věci byť jen podobné hadům (úhoři, slepýši, atd). Se mi hnusí. Takže když jsem tady hned první den narazila na koukajícího hada z hromady kamenů uprostřed zahrady byla jsem uplně mimo. Následné dny museli být hadi na lovu, protože stopy po nich byly všude v zahradě. Další týden se objevily 4 hadí kůže (přes metr a půl dlouhé) a já je musela odklidit... No prostě fuj. Za pár dalších dní jsem málem n hada šáhla, když jsem sbírala borůvky a on byl ve větvích...). A dnes zatím poslední setkání, se dvěma skutečně dlouhými exempláři, když se plazili středem zahrady... Achjo.

SRŠNI (Japonská sršeň mandarínská)
Když jsem slyšela něco o nebezpečných vosách, tak jsem si říkala jasný, to se někdo bojí vos. Ale ne lidi. To nejsou vosy. Jsou to sršni. A obrovští. Gigantičtí. Největší na světě... A zabíjí lidi. Ano. Jsou smrtelně nebezpeční. A ano. Jsou i tady...

OBŘÍ LÉTAJÍCÍ VÁŽKY
Nejsou nebezpečné, ale jsou skutečně obří. Na délku tělíčka mají i 15 cm... A jsou velmi rychlé

PAVOUCI
Pavouků se nebojím, ale když jsem měla mezi skly v okně jednoho tlustého, s rozpětím nohou asi 12 cm moc se mi to nelíbilo a pár dní jsem otevírala jen druhé okno dokud nevylez ven.

JEDOVATÉ HOUSENKY
Taková pěkná, chlupatá, černá housenka jedno vypadala z květů na stůl v obýváku a všichni uplně šíleli. Když jsem si z japonštiny přeložila, že je smrtelně jedovatá, tak jsem taky trochu zmatkovala :D A to mám české housenky ráda.

MEDVĚDI
Tady se večer domů nechodí o samotě potichu, ne protože by vás někdo okradl, přepadl, znásilnil, nebo byť jen vystrašil. Tady v Omachi se chodí o samotě s rolničkami na rukou pro případ medvědů. 3 Airbnb hosti medvěda potkali. Jedni byli tak blízko (byl v houští) že když je uviděl, začal k nim běžet a oni taky, prý sprintovali po cestě dolů, ječeli a mlátili do všeho co měli po ruce... Když jsme o týden nato s Carlou šly na stejnou tůru vybavily jsme se rolničkami... :D

OPICE
Taky běžný jev v Omachi. Já je vždy jen slyšela, ale Nickovi, prý jednou jedna skočila z krk... Nejsou nebezpečné, ale můžou být nemocné.

JAPONSKÉ CIKÁDY
Když jsme s Carlou uviděly na cestě obří mrtvý hmyz neodolaly jsme a prozkoumaly jsme ho. 6 cm dlouhé, zavalité tělo a 4 vedlmi silná křídla. Wau. Ať teď jsem zjistila, že je to japonská cikáda. Mimochodem, dělají neuvěřitelný randál. Cikády v Chorvatsku jsou lamy. Tady se u toho pomalu nedá ani pracovat...

PSI
Viděla jsem jen pár pejsků. Asi tak 6 za celý 2 měsíce. Není obvyklé tu mít domácí mazlíčky. Divný.

KRAB PALMOVÝ
S tím jsem se naštěstí nesetkala a doufám ani nesetkám. Největší suchozemský krab. Jeden z důvodů proč se nesmí chodit na pláže v Okinavě v noci... Uklapnou vám nohu nebo ruku... Klepeta mějí velmi silná.

4 komentáře:

  1. Myslím, že o tom hmyzu a pavoucích bych raději nevěděla. Ne nadarmo se říká: "Sladká nevědomost."

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověk si zas zařídí aspoň cestovní pojištění :) Opravdu jsem v Japonsku potkala lidi co ho neměli a pak měli zdravotní problémy... :/ Když víš do čeho jdeš, umíš se n to připravit. :)

      Vymazat
    2. Já bych raději nevěděla. :D Šíleně se bojím pavouků. Vidět takového obřího pavouka, tak to se mnou klepne. :D

      Vymazat
    3. Ale zas jeden ví, že si má pořídit cestovní pojištění, že je fajn dávat pozor, když jdu do lesa apd.

      Vymazat

Děkuji za komentář :)